Starkare varumärke i samtliga kanaler

Kundcase - Ny form för Svensk Veterinärtidning

Genom en omfattande uppgradering av Svensk Veterinärtidnings webbplats lyckades Another Media Group förbättra användarupplevelsen, öka intäktsmöjligheterna och skapa en mer sammanhållen varumärkesupplevelse.

Beställare

Svensk Veterinärtidning

Omfattning

UX/UI, Design, Grafisk form, Utveckling

Uppdrag

Bygga en ny optimerad webbplats

Tidspann

4 månader

Problem:

Svensk Veterinärtidning hade en gammal och bristfällig webbplats som inte stödde moderna funktioner, inklusive inloggningsfunktionalitet, flexibla annonsytor och en användarvänlig struktur för att publicera vetenskapliga artiklar. De behövde en omfattande uppdatering för att förbättra användarupplevelsen, både för redaktörerna och för läsarna, samt för att möjliggöra försäljning av annonser och kurser på ett effektivt sätt.

Svensk Veterinärtidning behövde en omfattande uppdatering för att förbättra användarupplevelsen

Uppdrag:

Vi fick i uppdrag att bygga en helt ny webbplats för Svensk Veterinärtidning, med fokus på att förbättra användarvänligheten, strukturera om annonsytorna, modernisera designen och integrera nya funktioner som stödjer deras affärsbehov.

Lösning:

1. Ny webbplats och design: Vårt dotterbolag Roy byggde en ny webbplats från grunden, vilket inkluderade en uppdaterad design som var både strukturerad och tydlig. Designen hölls "veterinärig", vilket innebar att den var professionell och inte för prålig, för att passa målgruppen.

2. Förbättrad användarupplevelse: Användningen av den senaste versionen av WordPress och Gutenberg Editor gjorde det enklare för redaktörerna att arbeta med innehållet. Den nya plattformen gjorde det möjligt för redaktörerna att se hur innehållet skulle se ut på framsidan medan de arbetade på det, vilket förbättrade effektiviteten och precisionen.

3. Annonsytor och inloggningsfunktion: Webbplatsen fick fler och mer flexibla annonsytor, vilket ökade möjligheten att generera intäkter. En fungerande inloggningsfunktion för medlemmar introducerades, vilket gjorde det möjligt att låsa vetenskapliga artiklar enbart för medlemmar.

4. Integrering av vetenskapliga artiklar: De vetenskapliga artiklarna, som tidigare endast fanns som PDF, kunde nu publiceras direkt på webbplatsen i ett mer läsarvänligt format, med bilder och interaktivitet.

Magnus Rosenquist

Magnus Rosenquist

Förbundsdirektör på Sveriges Veterinärförbund.

För en mindre organisation är det svårt att ha all kompetens på plats. Genom att anlita Roy och AMG fick vi den hjälp med vår tidnings sajt som vi behövde. De leverera en modern och användarvänlig webbplats som inte bara mötte tidningens behov, utan också gav oss verktyg för framtida utveckling.

Effekten för kund:

Another Media Group visade sin expertis genom att leverera en modern och användarvänlig webbplats som inte bara mötte Svensk Veterinärtidnings behov, utan också gav dem de verktyg de behövde för framtida tillväxt och utveckling.

Förbättrad funktionalitet:

Den nya webbplatsen erbjöd en modern och effektiv plattform för Svensk Veterinärtidning att publicera sitt innehåll och interagera med sina läsare.

Ökad intäktsmöjlighet:

Med fler och bättre annonsytor kunde Svensk Veterinärtidning, genom säljbolaget Adviser, sälja annonser mer effektivt och öka sina intäkter.

Bättre medlemsupplevelse:

Den förbättrade inloggningsfunktionen och möjligheten att låsa vetenskapliga artiklar för medlemmar förbättrade användarupplevelsen och gav mervärde till medlemmarna.

Konsistent varumärkesupplevelse:

Genom att synkronisera den digitala och tryckta designen skapades en enhetlig och professionell varumärkesupplevelse.

Varför välja growth team från Another Media Group?

  • 1. Skalbarhet

    Skalbarheten och flexibiliteten att kunna skala upp och ner teamet för att få in rätt kompetenser vid rätt tidpunkt.

  • 2. Specialkompetens

    Mängden specialistkompetenser man har tillgång till genom AMG och dess dotterbolag. Från strategiskt bollplank till contentproduktion, design, webbutveckling, test, mätning och analys.

  • 3. Transparens

    Hög transparens och ett team med bra människor, som direkt kändes som kollegor trots att de är externa.

Gillar du det du ser och är sugen på att samarbeta?
Kontakta oss på sebastian@anothermedia.se