Framtidens tandläkarutbildning briljerar digitalt och vinner kunder på mässa

Kundcase - Tillväxt för Tandakademin

Genom en snabb, flexibel och fokuserad insats lyckades vårt team transformera Tandakademins digitala närvaro, vilket ledde till ökad varumärkeskännedom och ett framgångsrik mässdeltagande på Swedental.

Beställare

Tandakademin

Omfattning

UX/UI, Design, Sociala medier, Varumärkesprofilering

Uppdrag

UX-audit samt uppdaterad design på hemsida, content/strategi för sociala medier

Tidspann

3 månader

Problem:

Tandakademin vill revolutionera tandläkarutbildningen genom att erbjuda digitala kurser på en prenumerationsbaserad plattform. Trots en fungerande utbildningsplattform och ett kompetent team var deras sociala medier osammanhängande och varumärkeskännedomen svag hos målgruppen. De hade svårt att övertyga tandläkare om fördelarna med digital utbildning jämfört med traditionella metoder.

Inför mässan Swedental behövde Tankakademin öka och förbättra deras närvaro/varumärkeskännedom på hemsidan samt uppdatera design och UX på hemsidan

Uppdrag:

Teamet på Another Media Group fick i uppdrag att på tre månader öka kännedomen om Tandakademins digitala utbildningar inför branschmässan Swedental. Målen var att stärka deras position som thought leaders, förbättra deras förståelse för kundernas behov och förbereda dem för att framgångsrikt delta på mässan.

Lösning:

1. Sociala Medier och varumärkesprofilering: Vi utvecklade ett stilrent och tilltalande bildmanér, moderniserade färgpaletten och skapade dynamiska innehållsflöden. Avskräckande bilder ersattes med professionella och estetiskt tilltalande inlägg.

2. Användarupplevelse på webbplatsen: Vi genomförde en snabb och kostnadseffektiv förbättring av webbplatsens användarupplevelse och konverteringsoptimering. Fokus på tydligt flöde, bättre knappar och färgval.

3. Content och kunskapsöverföring: Vi producerade innehåll som inspirationsinlägg och case-studier samt coachade Tandakademins team i hur de bättre kunde använda sociala medier framöver samt optimera sina kampanjer. De genomförde veckoavstämningar och delegerade initialt uppgifter för att säkerställa kontinuerlig kunskapsöverföring.

Kenth Hanssen

Kenth Hanssen

VD, Tandakademin

Vi är oerhört nöjda med samarbetet med Another Media Group, de hjälpte oss inte bara att synas på Swedental utan också att förstå och förbättra vår digitala närvaro på lång sikt. Deras professionella och kreativa tillvägagångssätt har verkligen gjort en stor skillnad.

Effekten för kund:

Teamet visade prov på sin expertis och förmåga att snabbt anpassa sig efter kundens behov. Genom effektiv projektledning och kontinuerlig kunskapsöverföring kunde Tandakademin inte bara öka sin synlighet utan också själva ta kontroll över sin digitala marknadsföring framöver.

Ökad varumärkeskännedom:

Inför Swedental ökade kännedomen om Tandakademin och deras digitala utbildningar markant.

Thought Leadership:

De stärkte sin position som ledande inom digital tandläkarutbildning.

Förbättrad webbplats och sociala medier:

Användarupplevelsen på deras webbplats förbättrades avsevärt, vilket resulterade i fler positiva användarupplevelser.

Framgångsrik mässnärvaro:

På Swedental-mässan hade de förberett besökarna om sitt erbjudande, vilket resulterade i lyckade möten och konversationer.

Varför välja growth team från Another Media Group?

  • 1. Skalbarhet

    Skalbarheten och flexibiliteten att kunna skala upp och ner teamet för att få in rätt kompetenser vid rätt tidpunkt.

  • 2. Specialkompetens

    Mängden specialistkompetenser man har tillgång till genom AMG och dess dotterbolag. Från strategiskt bollplank till contentproduktion, design, webbutveckling, test, mätning och analys.

  • 3. Transparens

    Hög transparens och ett team med bra människor, som direkt kändes som kollegor trots att de är externa.

Gillar du det du ser och är intresserad av att samarbeta?
Kontakta oss på sebastian@anothermedia.se