Så har det gått för koncernens nya byrå – fördubblat omsättningen under första kvartalet

April 23, 2021

På bilden: Rasmus Thomsen, CEO Another Media Group, Agnes Jarfjord, byråchef Engage, Sebastian Tibbling, Another Media Group, Tobias Valfridsson, CEO Engage och Rasmus Ohlin, COO Another Media Group.

Vid årsskiftet blev contentbyrån Engage en del av Another Media Group, den första externa byrån att ansluta sig till koncernen. Första kvartalet är avklarat och vi summerar det som en väldigt lyckad start. 

–  Vi gick in i det här samarbetet med höga förväntningar och såg fram emot att påbörja en gemensam tillväxtresa. Det har nu efter första kvartalet visat sig att förväntningarna uppfyllts både en och två gånger, säger Agnes Jarfjord, Byråchef och medgrundare, Engage.

Sedan årsskiftet har Engage fått en helt fantastisk start och överträffat målen för första kvartalet med 100 procent. Ett kvitto på att våra visioner och ambitioner matchade varandra.

–  Det är otroligt kul att se hur Engage har blivit en sån succé, speciellt med tanke på att det är den första externa byrån som vi tar in i koncernen. Vi är väldigt nöjda med samarbetet och de synergieffekter vi ser bolagen emellan. Engage är ett viktigt steg i vår satsning framåt, säger Rasmus Thomsen, CEO, Another Media Group.

Den nya affärsmodellen har visat sig fungera bra att applicera på flertalet branscher. Idag arbetar Engage med företag inom allt ifrån världsledande läkarkliniker till säkerhetsbolag och rekryteringsföretag.

–  Det vi sett är att många marknadsförare har ett stort behov av att få stöttning när det kommer till att producera och framförallt optimera innehållet i sina kanaler. Därför lanserade vi i januari det vi kallar för Content as a service, framtidens sätt att öka sin digitala försäljning med hjälp av engagerande innehåll. Enkelt förklarat är det ett löpande abonnemang där kunden varje månad får tillgång till engagerande innehåll skräddarsytt för att uppnå sina affärsmål. Vi begränsas därför inte till specifika branscher utan kan hjälpa alla företag att få ut maximalt av sina digitala kanaler och öka sin försäljning, förklarar Agnes Jarfjord.

Den fantastiska starten på året har förändrat spelplanen för Engage och den tillväxtplan man satte upp från början har reviderats och kommer under första året att fördubblas. Nu ser vi fram emot att fortsätta utveckla produkten, rekrytera fler nyckelpersoner och inom kort lansera en ny grafisk profil och utvecklad paketering.