Välj svenska medier och publicister

Välj de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken

Initiativet Välj svenska medier och publicister startades i augusti 2020 efter en tid av stor osäkerhet inom mediebranschen. Läget hade då förvärrats ytterligare av coronapandemin som hade fått flera företag att bromsa upp sin marknadsföring, vilket i sin tur slog hårt mot mediebranschens intäkter. Under 2020 såg vi det största tappet för annonsintäkterna sedan finanskrisen 2009.

Med initiativet vill Another Media Group uppmana annonsörerna att välja de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken framför de globala plattformarna – det kan nämligen vara avgörande för de svenska mediernas framtid.

”Att påverka utvecklingen av medielandskapet är ett val, precis som att handla ekologiskt eller välja bort flygresor.”

Läs hela intervjun med Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group, om varför initiativtet Välj svenska medier och publicister betyder mycket för koncernen.

Debattartikel: Dina val som annonsör påverkar demokratin

Ett nytt år med nya budgetar. För dig som är marknadschef eller annonsköpare innebär det också makt och förnyat ansvar över det svenska medielandskapet, skriver Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group i en debattartikel på Dagens Media.

Du kan göra skillnad!

Att det är tuffa tider för mediebranschen har ingen missat. Samtidigt har behovet av trovärdig information och kvalitetsjournalistik ökat. Som annonsköpare har du chansen att göra stor skillnad!

Vill du stötta initiativet?

Ladda ner Välj svenska medier och publicisters symbol och använd den i din kommunikation!

Vill du veta mer om initiativet? Kontakta oss!

Rasmus Thomsen

Rasmus Thomsen

CEO Another Media Group & Adviser

rasmus@adviser.se

+46 70-855 15 13

Vill du veta mer om Another Media Group?

Vi är en företagsgrupp med en gemensam vision att hjälpa mediebranschen att transformeras, utvecklas och innoveras för att stå stark idag och imorgon.