Mediekoncernen Adviser blir Another Media Group

03 november 2020
Dela:

Pressmeddelande:
Mediekoncernen Adviser blir Another Media Group

För att tydliggöra sina erbjudanden och kompetenser omvandlas nu bolagen inom mediekoncernen Adviser till Another Media Group. För bolagets uppdragsgivare innebär rebrandingen att det blir tydligare vem som gör vad och vilket bolag man kan vända sig till för specifika kompetenser. För koncernens medarbetare blir det enklare att utveckla och fokusera på respektive specialistområde. 

"

När jag startade Adviser Försäljning för 20 år sedan var det få i branschen som förstod vilken transformation vi hade framför oss.

– När jag startade Adviser Försäljning för 20 år sedan var det få i branschen som förstod vilken transformation vi hade framför oss, säger Rasmus Thomsen, vd för Another Media Group. Vår vision, ”att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik”, är fortfarande lika aktuell. Däremot har kundernas behov förändrats mycket sedan dess.

Utöver den ursprungliga affärsidén, att hjälpa uppdragsgivare med annonsförsäljning och sponsorskap, bildades bolaget Adviser Studio år 2015. Målet med det nya bolaget var att möta kundernas behov av annonskoordinering och ökade efterfrågan av grafisk produktion och redaktionellt innehåll. 

– I takt med att kompetenserna blev fler och fler märkte man att koncernens olika erbjudanden kunde uppfattas som otydliga för både nya och befintliga uppdragsgivare. Det var av den anledningen Adviser frågade mig om jag ville vara med och stötta dem i en rebrandingprocess med syftet att tydliggöra deras olika erbjudanden och vilka kompetenser som finns inom bolagen, säger strategen Lars Dahmén som har fler än 30 år bakom sig i ledande befattningar inom medievärlden. 

Tidigt i arbetsprocessen blev asterisken en symbol och snart en logotyp för de samlade bolagen. Asteriskens hjärta kom att symbolisera moderbolaget Another Media Group och uddarna representerar företagen Roy, a_delivery och Adviser Sales samt alla deras olika expertområden.

– Vår rebranding är en ren win-win. För våra kunder blir det tydligare vem som gör vad och vem man kan kontakta i specifika frågor. För oss som jobbar inom bolagen blir det enklare att fokusera på respektive specialistområde. Framöver kommer vi stärka upp med ytterligare kompetens, säger Rasmus Ohlin som är vd för nybildade Roy och a_delivery. Han tillägger:
– Allt det här gör vi för att våra kunder och partners ska kunna fortsätta med det som de gör bäst, nämligen kvalitetsjournalistik.

För mer information, kontakta:

Rasmus Thomsen, 070-855 15 13, rasmus@anothermedia.se 

Rasmus Ohlin, 072-402 41 42, rasmus.ohlin@anothermedia.se