Another Media Group lanserar strategibyrån Oh Charlie

26 september 2022
Dela:

Byrågruppen Another Media Group stärker sitt erbjudande genom att lansera Oh Charlie – en byrå med fokus på att stötta företag inom strategi och affärsutveckling. VD för byrån blir Sebastian Tibbling.

– För att lyckas i den höga konkurrens som råder idag krävs det en tydlig riktning, tillgång till spetskompetens inom flera olika områden och ett erbjudande som tillför ett stort värde till den värld målgruppen lever i. Vårt mål med Oh Charlie är att stötta företag inom affärs-, produkt- och organisationsutveckling för att skapa hållbar tillväxt över tid, där hjärtat finns med hela vägen, säger Sebastian Tibbling, VD för Oh Charlie.

Another Media Group har de senaste två åren vässat sitt erbjudande genom att knyta fler bolag till koncernen, men också genom strategiska rekryteringar. Samtidigt som byrågruppen vuxit med både nya kunder och medarbetare, har kundernas behov av stöttning i strategiarbete och affärsutveckling blivit allt tydligare.  

– Vi har alltid jobbat nära våra kunder kring strategiska frågor och har inte varit rädda för att utmana dem. Nu tar vi det till nästa nivå genom att lägga det i en egen byrå med ett ännu tydligare fokus på att hjälpa våra kunder att utvecklas och växa, säger Rasmus Thomsen, koncern-VD på Another Media Group.

Sebastian Tibbling som är delägare i byrågruppen kommer att leda Oh Charlie och arbetet med att rulla ut erbjudandet både mot befintliga kunder och nya.

– Sebastian har arbetat med dessa frågor tidigare, då under Another Media Groups varumärke. Nu förtydligar vi erbjudandet för våra kunder och ökar tempot för att möta deras behov, säger Rasmus Thomsen, och fortsätter, Sebastian har lång erfarenhet av att hjälpa företag med sin digitala transformation, så det här blir en perfect match.

Om Another Media Group

Another Media Group är en företagsgrupp som består av byråerna Roy, a_delivery, Adviser, Engage och Oh Charlie, alla med olika spetskompetenser inom kommunikation, marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. Totalt har gruppen drygt 50 medarbetare på sina kontor i Stockholm, Malmö och Halmstad. Bland kunderna finns företag som Bonnier, Sveriges Arkitekter och Nyhetsmagasinet Fokus.

Om Sebastian Tibbling

Sebastian Tibbling, med bakgrund bl.a som managementkonsult på The Foundation, har det senaste året i rollen som VD för konsultbolaget a_delivery hjälpt företag med strategisk styrning inom adtech, martech och digital försäljning.