Nästa steg för tidskriften Dietisten
På bild: Maria Masoomi, Chefredaktör och Ansvarig utgivare för Dietisten
Another Media Group ska genom sitt helägda dotterbolag Branschmedia i Sverige AB utveckla varumärket Dietisten. Enligt Rasmus Thomsen, vd på AMG, kommer tidskriften att genomgå en viss omvandling och få en bredare profil:
– Våra mål på sikt är att hitta nya kanaler för tidningen, bland annat en community som blir den naturliga samlingspunkten för Sveriges dietister. På kort sikt kommer vi uppdatera tidningens layout, förbättra tidningens sajt, bli en mer attraktiv partner genom nya annonsformat och lansera ett nytt nyhetsbrev. Vi är glada att ha med chefredaktör och ansvarig utgivare Maria Masoomi på den resan. Hon är särskilt lämpad för uppgiften genom sitt entreprenörskap, nytänkande, smittande engagemang och skaparkraft.
Dietisten är en obunden tidskrift med syftet att presentera objektiv information, utan politiska eller organisatoriska hänsyn inom området kost, nutrition och hälsa. Målgruppen är Sveriges dietister, nutritionister, sjuksköterskor, kostchefer/kostekonomer, logopeder och även läkare med intresse för området.
Läs hela pressmeddelandet här.
För mer information, kontakta Mats Janson: 070-209 64 09 mats@roy.agency