Digital satsning för Svensk Veterinärtidning

07 december 2023
Dela:

I december 2023 fick vår fullservicebyrå Roy utökat förtroende av Sveriges Veterinärförbund att utveckla ny sajt för Svensk Veterinärtidning.

Sedan 2018 producerar Roy Svensk Veterinärtidning på uppdrag av Sveriges Veterinärförbund (SVF). Roy som står för chefredaktör, skribenter, fotografer och formgivare har nu även fått uppdraget att utveckla en ny webbplats för tidningen.

– Efter vårt långa och framgångsrika samarbete känns det självklart att Roy som kan tidningen utan och innan också ska hjälpa oss att ta fram en ny sajt, säger Magnus Rosenquist, förbundsdirektör på SVF. Vi har stort förtroende för Roy både vad gäller det redaktionella och det digitala.

Inom ramarna för Roys digitala erbjudande har man framför allt producerat webbplatser för publicister och medlemsorganisationer, något som känns naturligt då journalistiken ligger både Roy och moderbolaget Another Media Group (AMG) nära hjärtat.

– AMG:s affärsidé är i grunden att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik. Med bolagets djupa förståelse för mediebranschen i kombination med passionen för digital affärsutveckling, kod och design är det här ett exempel på ett drömuppdrag där vi är med och utvecklar en kund i samtliga kanaler, säger Mats Janson som är chefredaktör på Svensk Veterinärtidning och ansvarig för Roys redaktionella erbjudande.

Uppdraget för SVF innebär en helt ny sajt som i både design och funktionalitet ska leva upp till förväntningarna på en modern webbtidning.