Verktyg
Marknadsföring

Guide: så kommer du igång med företags-podcast

10 oktober 2021
Agnes Jarfjord, Byråchef, Engage
De senaste åren har podcast-fenomenet tagit världen med storm och idag lyssnar mer än hälften av oss svenskar på podd varje vecka. Som ett resultat av detta har vi märkt att allt fler marknadsavdelningar efterfrågar en partner som kan hjälpa till att starta upp en företagspodd. Men hur ska man som företag tänka – är det för sent att hoppa på tåget? Och kommer företagspoddar någonsin kunna hamna på topplistan?

Genom att fylla i vår checklista får du svar på om din podcast-idé står sig tillräckligt bra gentemot konkurrenterna. Du får dessutom hjälp att förbereda det som behövs för att komma igång. Checklistan kan användas i idéstadiet när du arbetar fram det bäst lämpade konceptet för ditt varumärke, eller som underlag för dig som ska presentera en podd-idé för ledningsgruppen.

Läs hela artikeln och få svar på vanliga frågor här.

Får du inte upp checklistan som en pop-up på denna sidan? Maila oss!

"

Är du en av de som tänker att podcast skulle kunna vara nästa steg i företagets innehållsplan? Börja med att ladda ner vår checklista!

Agnes Jarfjord

Agnes Jarfjord

Byråchef, Engage

agnes@engageagency.se

+46 76-874 33 75