Världen Om och Another Media Group i nytt samarbete
InPress med varumärket Världen Om inleder ett samarbete med Another Media Group och digitalbyrån Roy. Syftet är att öka takten på den digitala resan för varumärket.
InPress samarbetar med brittiska The Economist både när det gäller tryckta tidningsprodukter (Världen Om och The World Ahead), digitalt innehåll och konferenser. Sedan 2014 ger InPress ut The Economists artiklar på svenska för att göra innehåll som uppskattas över hela världen tillgängligt för svenska läsare. Nu är redaktionen redo för att ta nästa kliv och vässa sitt digitala erbjudande.
– Vi tycker det är spännande att ta ett nytt steg i att digitalisera vårt magasin. Tack vare samarbetet med Another Media Group och deras digitalbyrå Roy känns det som vår digitala resa är i goda händer, säger Conny Unéus som är grundare och ägare av InPress. Han fortsätter:
– Genom workshops och strategiarbete med Another Media Group landade vi en strategi som vi nu är redo att börja arbeta efter.
Världen Om blir det första projektet att utveckla digitalt och arbetet är påbörjat med att sätta grunderna för en stabil plattform att påbörja resan mot ett vassare varumärke och upplevelse i samtliga kanaler.
– Vi är väldigt glada hur samarbetet med InPress utvecklats, från workshops och strategiarbete till att faktiskt få vara med och leverera på strategin, säger Sebastian Tibbling, Head of Agency på Another Media Group.
Läs mer om InPress här: https://inpress.com/
Nyfiken på hur du kan växla upp din digitala strategi? Kontakta oss!