Intäktsoptimering och försäljning

Vill du ha hjälp att optimera din annonsaffär och öka dina annonsintäkter? Vi driver den kommersiella affären hos både stora mediehus och mindre publicister. Låt våra digitala experter hitta vilka områden som kan förbättras för att du ska öka dina digitala intäkter.

Affärsutveckling kopplat till din kanal och ditt annonserbjudande kan förändra din position på marknaden. Med grundlig analys och individuell rådgivning kan vi tillsammans skapa mer attraktiva och effektiva annonslösningar. Vill du ha hjälp att optimera flöden och öka annonsintäkter? Då ska du prata med Rasmus Ohlin på Adviser. Adviser är en heltäckande partner för dig som medieägare med över 20 års erfarenhet i branschen.

Tjänster för medieägare

Intäktsoptimering


För att optimera dina annonsintäkter gör vi en ingående analys av dina annonsprodukter såväl tekniskt (adtech) som affärsmässigt. Först då kan vi se hur vi på bästa sätt skapar fler intäkter för er och ökat värde för era kunder.

Inhousing & Outsourcing


För dig som vill se över och effektivisera din annonsaffär erbjuder vi anpassade lösningar med inhousing och outsourcing inom allt från försäljning till annonshantering.

Medieförsäljning


För dig som vill öka annonsintäkterna finns vårt vassa säljteam som med sin mångåriga erfarenhet skapar moderna och effektiva annonskampanjer för dina kunder. Alltid med fokus på att skapa värde och bygga starka relationer.

Optimera din affär

Vårt team består av människor med stor förståelse för hur man optimerar affären för medieägare med fokus på annonsförsäljning, partnerskap och digitala medier. Vi skapar skräddarsydda lösningar så att redaktioner och mediehus kan fokusera på sitt innehåll, samtidigt som vi tillsammans utvecklar den kommersiella affären. Oavsett om du behöver en helhetslösning eller hjälp med delar av din annonsförsäljning så är du välkommen att höra av dig till oss på Adviser.

För svensk kvalitetsjournalistik

Adviser grundades 1999. Målet då var detsamma som nu, att göra det enklare för medieägare att fokusera på innehåll. De senaste åren har ny teknik utvecklat och förändrat vår bransch och gjort kärnan i vår verksamhet ännu viktigare – att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik. Här kan du läsa mer om hur vi jobbar för att fler ska välja svenska medier och publicister.

Vill du veta mer?

Rasmus Ohlin

VD, Adviser

Kontakta Rasmus Ohlin på Adviser för att prata mer om hur vi kan optimera er affär.

rasmus.ohlin@adviser.se+46 72-402 41 42