Journalistik, copy och redaktörskap
Söker du en partner för kvalitativ journalistik och copywriting? Hos oss sitter både kommersiella copywriters, strateger, redaktörer och journalister. Därför kan vi producera allt från SEO-texter och pressreleaser till större reportage och medlemstidningar.
Kanske är du en marknadschef eller VD med budskap att förmedla men ont om tid och resurser. Kanske är du en chefsredaktör som känner att tiden är inne för att förnya sig men är osäker på var du ska börja. Oavsett vad så lyssnar vi på dina utmaningar, sätter oss in i din affär och bygger sedan ihop ett team med precis de kompetenser du behöver. Våra contentbyråer jobbar med text för en rad olika företag, publicister och organisationspress.
Populära tjänster
Copywriting
Bra copywriting skapar bättre resultat. Hos oss sitter både kommersiella copywriters, contentspecialister, redaktörer och journalister. Därför kan vi producera allt från pressreleaser och blogginlägg till större reportage och medlemstidningar.
SEO-texter
Välproducerade texter ökar dina sidors synlighet i sökmotorerna så att du når fler potentiella kunder vid precis rätt tillfälle, nämligen när de söker efter något som du har lösningen på. Därför är SEO-texter ofta en del av en framgångsrik digital strategi.
Redaktörskap
Våra kunder ser oss ofta som sin förlängda arm, ibland i den digitala världen, ibland som extern redaktion för en utgivning. Vi jobbar löpande med redaktörskap för ett flertal redaktionella titlar, både publicister och organisationspress.
Printen lever!
Att flera av våra uppdragsgivare fortsätter med print, trots varningsrop om att printen är döende, beror på att en tidning av papper är ett oslagbart medium i många fall. En välgjord tidning engagerar läsarna långt bortom nätets brus, skapar en känsla av avkoppling och tillåter längre artiklar med tätare innehåll. En målgruppsanpassad tidning blir dessutom en kulturbärare som skapar stolthet och sammanhållning. För många organisationer är tidningen en avgörande anledning till att läsarna behåller sitt medlemskap.
Om hemsidan är ditt digitala skyltfönster så är bloggen din skyltdocka.
Att ett företags hemsida fungerar som dess digitala skyltfönster är ingen nyhet. Vad du sen presenterar i ditt skyltfönster kommer givetvis avgöra hur intresserad man blir av era produkter eller tjänster. Bloggen kan du se lite som skyltdockan i ert skyltfönster. Ett sätt att visa upp vad ni kan göra för era kunder på ett sätt som är personligt, inspirerande, utbildande eller underhållande.
Vill du veta mer?
Mats Janson
Redaktör, Roy
Kontakta Mats på Roy för att veta mer om hur vi kan hjälpa till med journalistik och redaktörskap.
mats@roy.agency+46 70 209 64 09