Insikter
Marknadsföring

Varför känns det så svårt att ta tag i sin hemsida?

13 oktober 2021
Jacob Valfridsson, Byråchef, Roy

Att bygga en ny och optimerad hemsida är en av de bästa investeringarna som du som företagare kan göra. Det är ett ovärderligt försäljningsverktyg om det görs på rätt sätt, men samtidigt är det många som drar sig från att göra det. Varför? Kanske beror det till viss del på att det rent tekniskt känns som en utmaning att förstå. Eller så kan det bero på att beslutet känns så viktigt och stort så att det blir svårt att veta hur man ska sätta igång. Det kan nästan bli en identitetskris när man börjar nysta i sin affär, sitt uttryck och sin köpresa.

Så hur tusan gör man för att beställa och driva igenom den perfekta hemsidan? Många out-of-the-box lösningar som finns idag tycks ju duga långt, så vad är då den verkliga skillnaden mellan att bygga hemsidan i ett enklare verktyg, jämfört med att faktiskt låta proffs göra det? Är det en investering du kommer kunna räkna hem?


Frågorna är många och vi vill ge dig svar. Detta är artikeln för dig som vill förstå potentialen med din hemsida och också få tips på hur du som beställare ser till att det du beställer faktiskt håller måttet.

"

Många utgår ifrån vad de själva vill ha sagt och vad de tycker ser snyggt ut, snarare än vad besökarna faktiskt vill veta. Det är också vanligt att man saknar tydliga mål med hemsidan och då blir det såklart svårt att bedöma om hemsidan är bra eller dålig.

Läs hela artikeln här.

Jacob Valfridsson

Jacob Valfridsson

Byråchef, Roy

jacob@roycontent.se

+46 73-143 90 90