Marknadsföring
Verktyg

Bli vassare på storytelling

05 december 2021
Karin Wandrell, Editor, Roy
Ordet storytelling kan vara ett av 2020-talets största trendord. Förutom att vara ett modeord som nämns i vart och vartannat marknadsförings-sammanhang, är storytelling ett koncept som vi spår kommer bli ännu viktigare framöver. Den som bemästrar storytelling har nämligen mycket att vinna - lojalare kunder, ökad försäljning och ja, till och med kanske chansen att göra världen lite bättre.

Många företag vi möter upplever storytelling som svårt och tro mig - det är vanligare än man tror. Det absolut vanligaste är att man som företag fastnar i sitt inifrån-och-ut perspektiv istället för tvärtom. Man berättar om allt man är bra på, hur fantastisk produkt man har eller hur bra affärsidén är. Men man glömmer att koppla på den faktor som faktiskt gör att mottagaren kommer ta till sig innehållet – känslor.

När du lyckas bemästra storytelling och hittar rätt sätt att berätta just din story är jag ganska säker på att du kommer få mer engagemang på innehåll eftersom du får mottagaren att känna någonting för dig och ditt företag. Vill du veta mer om hur du uppnår detta? Läs hela artikeln här.

"

Ett sätt att bli bättre på storytelling är genom att producera nativeannonser. Vare sig er strategi innehåller natives i print eller digitalt så utgör de ett ypperligt tillfälle för er att berätta en historia och verkligen fånga kundernas intresse. Läs mer och ta del av 4 guidande principer som kommer att ta din nativeannons till nästa nivå.

Karin Wandrell

Karin Wandrell

Editor, Roy

karin@roycontent.se

+46 70-148 98 20